על מנת לשפר את השירות הניתן לעובדים ולמעסיקים, הוחלט להעביר את התפעול לחברת עמיתים שירותים פיננסים, שהיא בעלת ניסיון, ידע ומומחיות בניהול קרנות פנסיה ותיקות בישראל.
המעבר אינו משפיע על העובד. עד כה תפעול קופת הפנסיה של העובדים הפלסטינים נעשה על ידי רשות האוכלוסין וההגירה בישראל, אשר גבתה מן המעסיקים מדי חודש תשלומים בגין פנסיה ופיצויים (בין יתר התשלומים הסוציאליים הנגבים מן המעסיקים עבור העובדים הפלסטינים), ושילמה לעובדים את הסכומים המגיעים להם.
החל מיום 01.05.2023 גביית תשלומי הפנסיה והפיצויים תבוצע על ידי חברת עמיתים ישירות מהמעסיקים, ואת יתר התשלומים הסוציאליים תמשיך רשות האוכלוסין וההגירה לגבות כרגיל.
העברת התפעול לחברת עמיתים כוללת גם את העברת כל הכספים שנצברו עד כה עבור כל עובד פלסטיני, והכספים ממשיכים להיצבר על שמו ולזכותו של העובד.
יודגש כי עמיתים היא החברה המתפעלת, אך ניהול קופת הפנסיה נותר באחריותה ובפיקוחה של מדינת ישראל.
לא. עובד פלסטיני (לרבות עובד חדש שייקלט בעתיד) אינו נדרש לחתום על טופס או לבצע פעולה כלשהי, ופרטיו יועברו על ידי רשות האוכלוסין וההגירה לחברת עמיתים, וזאת גם במקרה של מעבר בין מעסיקים שונים.
לא. העובד אינו נדרש לשלם עמלה או דמי ניהול.
לא. משיכה מוקדמת של הכספים אינה מחויבת במס.
החל מה1.6.2023 חברת עמיתים לעתיד תעמיד לרשות העובדים הפלסטינים מוקד טלפוני בערבית ובעברית וכן אתר אינטרנט פשוט ונגיש בערבית ובעברית, שבו יפורסם מידע שימושי כללי, ובנוסף יוכל כל עובד להיכנס לאזור האישי שלו לאחר הזדהות ולראות נתוני הפקדות, דו"חות וכיו"ב.
כמו כן, באתר ניתן להגיש בקשות לקבלת כספים , לבצע פעולות, לצרף מסמכים וכו', וזאת באופן ישיר ופשוט על ידי העובד עצמו, ללא צורך בגורמים מתווכים.
באמצעות המידע שיופיע לכל עובד באזור האישי שלו באתר, יוכל העובד לעקוב ולראות את ההפקדות שבוצעו עבורו.
הכניסה לאזור האישי תתאפשר לאחר הזדהות באמצעות הקלדת מספר ת"ז ומספר טלפון נייד כפי שמעודכן באתר אלמונסק, ולאחר מכן קבלת קוד כניסה חד פעמי בהודעת טקסט לטלפון הנייד. עובד שטרם עדכן באפליקציית אלמונסק את מספר הטלפון הנייד שלו, נדרש לעדכן זאת ללא דיחוי על מנת שיוכל לקבל את השירות באתר של תוכנית הביטוח באראקה.
כן. אין צורך יותר במתווכים!.
את כל הפעולות ניתן לבצע באופן ישיר, קל ופשוט על ידי העובד עצמו בלבד.